The Automotive Company

4.9 out of 5 4.9
Rectangle 48
Sales

The Automotive Company Hours

Sales

Monday

10:00 AM - 7:00 PM

Tuesday

10:00 AM - 7:00 PM

Wednesday

10:00 AM - 7:00 PM

Thursday

10:00 AM - 7:00 PM

Friday

10:00 AM - 7:00 PM

Saturday

10:00 AM - 7:00 PM

Sunday

Closed

About Our Dealership

Dealer on Cars.com since March 2017

We are a small, family-owned car dealership! Every deal is personal to us and we always make sure our customers are happ

...

y. We take pride in the cars we sell and we handpick our inventory and use our combined 40 years experience in the automotive business to do so. We are here to help you find the ideal vehicle that meet your needs and your budget. Please visit our website to learn more about us and our cars.

Reviews

4.9 out of 5 4.9
51 lifetime reviews. A dealership's rating is calculated by averaging scores from reviews received in the past 24 months.
  • 5.0 out of 5
    May 7, 2020

    I can’t say enough about this dealership. I have purchased my second car from here and I drive from MD 2 hours each way. They have a good selection with... used car and everything comes with a warranty.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    4.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
  • 1.0 out of 5
    November 23, 2019

    These are scammers. I booked a car and gave them $400 for down payment and they promised me they will refund it to me because it it will work out, when... I went back to them is simply refused and said that I haven’t given them any money.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    2 people out of 4 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Mr. Hassan, I ask you to please double check which dealership actually took your deposit, because it wasn't us. We only required a $250 deposit to hol...d a car and We have never taken a $400 deposit since we opened our doors. I checked all our systems and there is no records of any Hassan inquiring about any our vehicles, leaving deposit or scheduling a test drive in the past 90 days. Within 2 mile radius there is 51 car dealerships and I believe you have mix up the name. We are called The Automotive Company and are located at 25280 Pleasant Valley Rd unit #118 Chantilly, VA 20152. Please look at your receipt and you will see that it wasn't us you tried to do business with. It is ilegal to write fake reviews to try to damage somebody's reputation but I believe this is a mistake and ask you to please verify your information and remove this review. My name is Eli and I'm the manager, feel free to call me if you have any questions: 703-542-8855.

  • 5.0 out of 5
    July 16, 2019

    My husband and I purchased a 2012 Volkswagen Beetle from the Automotive Company and I would like to say what a awesome experience it was. The owner Eli... and his team were super awesome, there was never any pressure to buy just friendly courteous service. And after we purchased it a little problem popped up and Eli was nothing but happy to fix it and to loan us a car while it was being fixed. Thanks so much we look forward to working with you in the Future.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you so much for the review and for your business. You guys were awesome to work with. Eli

  • 5.0 out of 5
    May 15, 2019

    We worked with Eli purchasing a 2014 F-150. The truck was in great shape and very clean. We found the truck made a whining noise when it was decelerating.... This company went above and beyond getting this repaired. We live on a tiny island and Eli had the vehicle shipped to us which made the process so much easier. We will definitely go back to this dealership for future purchases. Thanks Eli!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    February 4, 2019

    AMAZING!! Eli and his wife were so professional and very caring. They weren't just trying to sell you a car and get you out the door. Very personable,... and the quality of the vehicle I purchased from them was better than any other used car dealer. It's not just a sale for them and my husband and I are very happy and appreciative. We will be checking them out in the future for any other car purchases we may make.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Mrs. Lori thank you much your business and for taking the time to leave us the review, I hope you are enjoying your new Lexus and it was a pleasure se...rving you and your husband. Eli

  • 5.0 out of 5
    September 25, 2018

    Great folks. Made buying a car a smooth transition. Great quality cars. Great price. Jean Pierre was very accommodating and knowledgeable. Would highly... recommend to all.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank You Gomer for your business and for taking the time to leave us a review. Jp

  • 5.0 out of 5
    September 6, 2018

    We purchased a used Subaru for our 17 year old daughter and we couldn’t be more pleased. Jp was our guy and he made the process very easy and pleasant.... We will definitely be back for our next car purchase.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you so much for your business and for taking the time to leave us the review. It was a pleasure doing busiess with you Mr. Sam. Jp

  • 5.0 out of 5
    September 5, 2018

    If you are looking for a new to you car, I recommend The Automotive Company . Everyone is super helpful. (Even after they had my money in hand;) they went... out of their way to make me happy ,I love my Mini. Low miles, car fax and a great price. I was never rushed or pressured; in a sea of other dealers, this is the place. Thanks to all, especially Eli.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you so much for your business and for taking the time to leave us the review. It was a pleasure doing busiess with you. Eli

  • 5.0 out of 5
    August 11, 2018

    I recently purchased a 2005 Toyota Solara convertible. The vehicle was in great condition. The vehicle was delivered with a current VA inspection on the... day I purchased the it. Customer service from Eli was excellent. I will definitely purchase my next vehicle from here . Thanks again!!!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you so much for your business and for taking the time to leave us the review Mr. Pedro. Regards Eli

  • 5.0 out of 5
    August 11, 2018

    Great car buying experience. Great customer service. I purchased a 2005 Toyota Solara. It was in great condition. I strongly recommend purchasing your... next vehicle here. Thanks Eli.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you so much for your business and for taking the time to leave us the review Mr. Pedro. Regards Eli

View More Reviews