Virginia Auto Trader Co.

4.4 out of 5 4.4
Rectangle 48
Sales 10:00 AM - 8:00 PM
Service 11:00 AM - 5:00 PM

Virginia Auto Trader Co. Hours

Sales

Monday

10:00 AM - 8:00 PM

Tuesday

10:00 AM - 8:00 PM

Wednesday

10:00 AM - 8:00 PM

Thursday

10:00 AM - 8:00 PM

Friday

10:00 AM - 8:00 PM

Saturday

10:00 AM - 8:00 PM

Sunday

1:00 PM - 6:00 PM

Service

Monday

11:00 AM - 5:00 PM

Tuesday

11:00 AM - 5:00 PM

Wednesday

11:00 AM - 5:00 PM

Thursday

11:00 AM - 5:00 PM

Friday

11:00 AM - 5:00 PM

Saturday

11:00 AM - 4:00 PM

Sunday

Closed

About Our Dealership

We are a family owned and operated used car dealer. Looking to buy a car with a low down payment and GUARANTEED FINANCING? Virginia Auto Trader Co. offers used cars at affordable prices. ALL CREDIT ACCEPTED!

...



We stand behind every car that we sell with a standard Powertrain Warranty of 3-months/Unlimited miles. We offer extended warranty coverage through our WARRANTY COMPANY that is effective anywhere in the USA. Get top dollar for your trade on any vehicle we sell.

We are proudly serving the Arlington, VA area with great values in used cars, Please come visit us at our new location located at 2510 Lee Highway Arlington VA 22201

"Special 3 months/ 4500 miles warranty on most select vehicles, WE DEAL WITH ALL CREDIT UNIONS!"

Service

RepairPal Certification

  • Warranty - At least a 12,000-mile / 12-month warranty on parts and labor.
  • Price - Fair prices, measured by comparing them to the RepairPal Price Estimator.
  • Technician Quality - Technicians and advisors are properly trained, retained, and certified for quality.
  • Customer Satisfaction - A verified collection of valid online dealer reviews to demonstrate exceptional service quality.

Reviews

4.4 out of 5 4.4
41 lifetime reviews.

Read reviews that mention:

  • 5.0 out of 5
    January 14, 2021

    Sadique and his staff were professional, insightful, and generous during the buying process. They know their way around many vehicles, offer advice during... the buying process, and have excellent trade in value if you are selling. The selection of cars is great, and the customer service wonderful. If you are looking for a safe and clean used car, make this your first and only stop. Can't recommend highly enough

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 1.0 out of 5
    July 3, 2020

    Called Moe and told him I wanted to stop by and see the GLK 350 same day, he welcomed me. Got there, notice exterior damages immediately. The listing states... the vehicle has a sun/moonroof and it didn't. Moe kept asking irrelevant questions about how I planned to paying for the vehicle and how old I am which I started to get annoyed with. He insisted that he test drive with me and that no one is able to test drive their vehicles without them in the car. I HAVE NEVER HEARD OF THIS BEFORE. What if I came with my entire family and there was no more space? I drove the car for about 8 minutes (Yes, I counted) with Moe giving me directions and complaining on how I drive. I explained to him I need to see how fast the car accelerated and slowed down. He asked me did I like the vehicle, I told him I couldn't tell based on the short drive. I was so turned off by the way he was acting that I wasn't even interested in purchasing the car. Just based off the short drive, I noticed the driver side window adjuster did not work properly. The middle console was broke. The gas tank cover was not on AT ALL.

    2.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    2 people out of 3 found this review helpful. Did you?
  • July 18, 2020

    I bought my 2014 Audi A5 from this dealer, this dealer is one of the few that buys from new dealer trade ins, and not from Auctions, they have all service... records and info on the car, the staff was very friendly and from start to finish about 2 hours, Jaffar the manager goes over everything in detail and can give realistic accurate numbers and gets you great financing, I don’t have anything Negative to say- keep up the good work, - John

    4.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    4.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
  • 1.0 out of 5
    May 21, 2020

    I put a deposit on a car and then was told by me calling the next day that it was sold already. Then my 500 dollar deposit wasn’t processed for a week... so I won’t get it back for another week. Awful service and scams.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    1 people out of 3 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    May 31, 2019

    Excellent customer service - unmatched really. Check them out for sure if you are looking. They took special efforts to make sure our car buying experience... went smoothly and that we were happy with the purchase - and we are. They have some beautiful cars! Check them out - we were glad to do so. Good luck.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you so much for taking the time to write us this review, it has been a pleasure to be of service. Thanks Vaatco Tean

  • 1.0 out of 5
    May 17, 2019

    Important warning to potential car buyers - do not consider doing business with Virginia Auto Trader Co. Unfortunately, I purchased a vehicle from them... two weeks ago and it has been a nightmare. Not only did they sell a bad car they were not honest about work done to the vehicle and have not made any meaningful attempt to resolve the issues I would hate for anyone else to have to endure this kind of treatment and suffer the financial hardship we are experiencing as a result of their unethical business practices.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    6 people out of 7 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Dear Mr. Hymel, It is typically not the policy of Virginia Auto Trader, Co. to respond to parties who were neither principals nor directly involved i...n any transaction. As any reputable dealer would, we extended your husband and son an opportunity to have their prospective purchase inspected by an independent third-party facility of their choosing prior to purchase, which they opted to do. Once that process was completed, with them both apprised and aware of the results, they decided to return to our dealership to complete the purchase. Again, this was AFTER the pre-sale inspection--not before. The vehicle had also been inspected by our technicians who found and repaired an oil turbo cooler line. Obviously, if the vehicle was in the state of disrepair that you claim here in your review, your husband who is an intelligent, polite, articulate and decent man would have called us to decline the purchase. We invite you to review all of the documents associated with this transaction, including the inspection results, and our repair orders for the oil change. It is our goal to have satisfied customers. As our many reviews overwhelmingly indicate, we generally do.

  • 5.0 out of 5
    September 25, 2018

    Flew up from Florida to purchase the car. Car was exactly as advertised. They were professional and honest. I bought the car and then registered in Ma.... The management assisted me with the paperwork working directly with my insurance agent to get this done. Unbelievable in their caring and expertise in handling this process. I drove the car from VA to MA and it ran fantastic. I worked with the owner Sadique and sales agent Medhi. Both were super to deal with. VATCO is an honest dealership.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you so much for your time and business, We appreciated your company here Virginia Auto Trader Co and it was a pleasure working with you to final...ize everything and i am glad you like your new JAG. Enjoy it My friend. Regards, Sadique and Team at VAATCO

  • 4.0 out of 5
    May 31, 2018

    I drove 150 miles looking for a Jag XK8, because they had more than one to look at. First the very good: everyone here was extremely helpful and friendly.... I found what I was looking for, the car I purchased is in excellent condition, and I was able to get it for a reasonable price. Now the not so good: the other car I was interested in needed significant repairs to even be able to drive it home. To be fair, they were more than willing to fix the car (and even already had the new tires it needed). If I lived locally and was easily able to make multiple trips, this might not have been a problem. But it was a little disappointing the second car would have been much more of a hassle to purchase. If you're travelling any distance to this lot, call first to make sure what you're interested in is ready to be sold.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    4.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Dear John, I am very glad that you found what you were looking for and the trip you took here from PA was well worth you time and effort. I am sorry ...to hear that you did not get the 2003, but as you mentioned here, you have got a far better car in a lot better condition now with the 2006 Jaguar. I also wanted to mention that we really appreciate your patience with us getting you the title and other paperworks in a little bit longer time then normally anticipated, we really thank you for being patient with us on that. Enjoy your car and please do not hesitate to contact us if you need anything in the future. Regards, Sadique and VAATCO Team

  • 5.0 out of 5
    May 5, 2018

    5+ stars across the board for Virginia Auto Trader, service, professionalism, being truthful and real with you (no put-ons or cliche sales pitch talk here!)... and I cannot emphasize enough how over and above they go to get you financed. I was turned down by numerous places that advertised that they could help with bad credit. I wish I would have gone here right from the start. Mehdi was very resourceful and honest in helping with the process, and the finance manager stellar in his efforts and being thorough (and charmingly polite). Just got the car today and I cannot be happier, and will always go to them from now on, and will send my daughters there when they go to buy. Love this place so much, no exaggeration, believe me!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Hello Dear Cynthia, Thank you so much for the kind words you wrote here about your car buying experience with us. We really appreciate and will conti...nue to do so in future your company and your business and also thank you again for the kind referral of you coworker/friend (Ms. Lord) that purchase a car from us recently. You are a part of Virginia Auto Trader Co's family now and please do not hesitate to reach out and let us know if we can be of any assistance in the future. Kind regards, Sadique on behalf of all VAATCO Team

  • 5.0 out of 5
    May 4, 2018

    5+ stars across the board for Virginia Auto Trader, service, professionalism, being truthful and real with you (no put-ons or cliche sales pitch talk here!)... AND I cannot emphasize enough how over and above they go to get you financed. I was turned down by NUMEROUS places that advertised that they could help with bad credit. I wish I would have gone here right from the start. Mehdi was very resourceful and honest in helping with the process, and the finance manager STELLAR in his efforts and being thorough. Just got the car today and I cannot be happier, and will always go to them from now on, and will send my daughters there when they go to buy. Love this place so much, no exaggeration, believe me!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    2 people out of 2 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Dear Cynthia, On behalf of myself and the whole Team here at Virginia Auto Trader Company, we really appreciated your patient and your presents here ...waiting patiently for us to get you approved and for providing all the documents to our finance dept. in timely matter with a big smile as always you have. It has been a great pleasure to have you as one of our happy customers and looking forward doing more and more business in the future with you. Please do not hesitate to let us know should you have any questions or concerns. Best Wishes, VAATCO TEAM

View More Reviews